FANDOM

Crystal 128 clock.png Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: SarumamLestrange

William Tonks (ur. 13 maja, 1973 r.) — czarodziej półkrwi, dziecko Andromendy i Teda Tonksów oraz brat bliźniak Nimfadory. Will to metamorfomag. Uczęszczał on do Hogwartu, gdzie przydzielono go do Hufflepuffu, tak jak jego siostrę. Po edukacji, rodzeństwo postanowiło się szkolić na aurorów. Po 3 latach szkolenia zaczęli pracować w Ministerstwie Magii, w Departamencie Przestrzegania Prawa Czarodziejów. Will wstąpił do zakonu feniksa i uwierzył Harry'emu, że Lord Voldemort powrócił. Podczas Bitwy o Hogwart, Tonks stanął po stronie szkoły i pomagał w jej obronie. W czasie walk wraz z Nimfadorą pojedykował się, z Bellatriks Lestrange; podczas tej potyczki, Dora straciła życie.

Biografia

Wczesne życie i nauka w Hogwarcie

Tumblr npqy2wE9bn1th1v1xo2 400.jpg

Will na swoim piątym roku nauki

Will urodził się jako syn Andromendy Tonks (zd. Black) i Tedda Tonksa. Miał siostrę bliźniaczkę - Nimfadorę i tak jak ona, był metamorfomagiem.

W wieku 11 lat, Will rozpoczął swoją edukację w Hogwarcie, gdzie został przydzielony do Hufflepuffu razem z Dorą. Na swoim piątym roku został prefektem w porównaniu do swojej siostry, której brakowało pewnych kwalifikacji. 

Auror

William i Nimfadora postanowili zostać aurorami. Po testach w siódmej klasie i uzyskaniu wystarczających ocen, rodzeństwo udało się na szkolenie aurorskie, które trwało trzy lata. Dora i Will mieli najlepsze oceny z maskowania, gdyż byli metamorfomagami. W końcu po trzech latach szkoleń i przy wielkiej pomocy aurora, Alastora Moody'ego rodzeństwo w 1994 roku zostało pełnoprawnymi aurorami.

Druga wojna czarodziejów

Powrót Voldemorta i Zakon Feniksa

Tonksowie jako nieliczni w społeczeństwie czarodziejskim, wierzyli w powrót Lorda Voldemorta. Will i Dora w 1995 wstąpili, w szeregi Zakonu Feniksa. Razem dostarczali zakonowi cenne informacje z Ministerstwa, a przede wszystkim, z Departamentu Przestrzegania Prawa Czarodziejów. 

Grimmauld Place 12

Latem 1995 roku, siostra Willa uczestniczyła w eskorcie Harry'ego do Grimmauld Place 12. Tonks nie uczestniczył w tym wydarzeniu. W tym czasie, Will czekał już na Grimmauld Place, gdyż było tam zebranie członków zakonu. Członkowie grupy rozmawiali o departamencie tajemnic i o tym, że Voldemort chce zdobyć mieszczącą się tam przepowiednię, która dotyczy jego i Harry'ego. Organizacja postanowiła, że w departamencie tajemnic zorganizują różne dyżury, by nie dostał się tam ktoś nie powołany oraz, że 1 września, Tonksowie i Moody będą eskortować Harryego na King Cross. Po skończeniu obrad, Will poznał Wybrańca, który okazał się bardzo smpatycznym chłopcem. Po kolacji, którą przygotowała Molly Weasley, rodzeństwo Tonksów opuściło kwaterę główną. 

Eskorta na King Cross

1 września, Will, jego siostra i Moody eskortowali Pottera na dworzec King Cross. Wszystko przebiegło zgodnie z planem i wybraniec został bezpiecznie odprowadzony do pociągu. Alastor założył melonik, który zasłonił jego oko, a rodzeństwo dzięki swoim umiejętnością metamorfomagii "przebrali się" w starca i staruszkę.

Ministerstwo Magii

Po wydarzeniach związanych z zakonem, Will wrócił do swojej pracy. Tonskowi, zostało przydzielone nowe zadanie; miał pomóc Kingsleyowi Shackleboltowi, wytropić Syriusza Blacka. Ponieważ Kingsley był w zakonie, razem z Will'em postanowili podsunąć Scrimgeour'owi (szefowi biura aurorów) fałszywy trop. Po kilku miesiącach, meżczyźni powiedzieli szefowi, że z ustaleń wynika, że Syriusz Black był widziany na Tybecie.

Boże Narodzenie

Podczas Bożego Narodzenia, William towarzyszył Hermionie, Harry'emu i Weasleyom podczas odwiedzin Artura Weasleya, który przebywał w Szpitalu Św. Munga.

Bitwa w Departamencie Tajemnic 

Tumblr mxlrpziBXz1sipb1go1 500.jpg

Will podczas Bitwy w Departamencie Tajemnic

Członkowie zakonu dowiedzieli się od Severusa Snape'a, że natychmiast trzeba wysłać posiłki do Ministerstwa. Okazało się bowiem, że Harry, Hermiona, Ron, Neville, Ginny i Luna zostali zwabieni do Ministerstwa i złapani w pułapkę przez śmierciożerców. Mody, Will, Dora, Lupin, Kingsley oraz Syriusz Black ruszyli do Ministerstwa, by uratować młodych czarodziejów. Po wejściu do sali śmierci, gdzie odgrywała się główna walka, Nimfadora strzeliła w Lucjusza Malfoya oszałamiaczem. Śmierciożercy byli bardzo zaskoczeni tymi posiłkami. Rozpoczęła się walka. Will zaczął się pojedynkować ze swoimi wujkami - Rudolfem i Rabastanem Lestrange'ami. Mimo, iż Tonks wiedział, że jego wujowie są bardzo lojalni Czarnemu Panu, nie byli oni aż tak dobrzy w pojedynkach. Will odbijał zaklęcia Rudolfa i Rabastana, a następnie przystąpił do ataku. Skupił się na Rabastanie. Metamorfomag zaczął wystrzeliwać oszałamiacze na wuja, a jednocześnie broniąc zaklęcia rzucane przez Rudolfusa. William był bardzo dobry w pojedynkach i w obronie przed czarną magią, którą posługiwali się jego wujowie. Will rzucił na Rabastana zaklęcie pełnego porażenia ciała i "wykluczył" go z pojedynku. Został Tonks i Rudolf.
Śmierciożercy i Zakon.gif

Walka śmierciożerców z zakonem (po prawo Will walczący z Rudolfem i Rabastanem)

Zaklęcia uśmiercające małżonka Bellatriks latały w każdą stronę; w pewnym momencie, Rudolf rozbroił Willa, gy ten się skupił na walce siostry. Will był już skazany na śmierć, gdyby nie to, że Hermiona odwróciła uwagę śmierciożercy. Wtedy Tonks podniósł szybko do różdżkę i rzucił na wuja: "Crucio", które nie zadziałało z idealnym skutkiem, ale zwaliło Lestrenge'a z nóg. William ruszył dalej do walki. Auror postanowił ruszyć na pomoc siostrze, która pojedynkowała się z Bellatriks Lestrange. William wiedział, z kim ma do czynienia. Bellatriks Lestrange to najgroźniejsza, a za razem najwierniejsza zwolenniczka Lorda Voldemorta. Will dołączył do siostry i krzyczał różne zaklęcia. Niestety, ciotka rodzeństwa okazałą się o wiele silniejsza, niż myśleli. Jednym zaklęciem zwaliła z nóg Nimfadorę i Willa; rodzeństwo spadło z kamienia na którym toczyli pojedynek i obudzili się w szpitalu. 

"Lord Voldemort powrócił"

Nad Willem i Dorą stało kilku członków Zakonu Feniksa - Alastor Moody, Remus Lupin i Albus Dumbledore.
2d0132b55453e2489f77fc2e8bfa957f.jpg

Okładki Proroka Codziennego

Tonksowie zapytali się, co się stało podczas bitwy. Wtedy Lupin spojrzał się na Dumbledore'a, a dowódca zakonu powiedział, że Syriusz Black nie żyje. Rodzeństwo byli w szoku; strasznie lubili swojego wujka. Moody powiedział Dorze i Willowi, że gdy Bellatriks ogłuszyła ich, zaczęła walkę z Syriuszem. Walka była zacięta, ale pojedynek wygrała Lestrange. Will był zły na siebie, gdyż mógł zatrzymać Bellę; wtedy nie doszło by, do żadnej tragedii. Ostatecznie wygrał Zakon Feniksa, ponieważ zjawił się Dumbledore, który pokonał śmierciożerców, oprócz morderczyni Blacka, ponieważ ona uciekła.

Po kilku dniach, Tonksowie wyszli ze szpitala. Przed Św. Mungiem czekała Andromenda i Ted Tonksowie - rodzice Willa. Ted wręczył synowi prorok codzienny, którego nagłówek brzmiał: "Lord Voldemort powrócił".

W ostatni dzień roku szkolnego, William i Nimfadora należeli do grupki, która rozmawiała z Dursley'ami na temat traktowania Harry'ego. Odchodząc, Will zmienił swoją twarz w paszczę krokodyla, czym wystraszył Dudley'a.

Ochrona Hogwartu

Po oficjalnym ogłoszeniu przez Ministerstwo Magii, że Lord Voldermot powrócił, Minister Magii postanowił zapewnić Hogwartowi dodatkową ochronę, w postaci grupki aurorów. W tej grupie znalazł się min. Will i Nimfadora. Tonks cieszył się,
12.png

Pub, w którym aurorzy mieli wynajęte pokoje

że wróci do Hogwartu.

William w czasie roku szkolnego działał nadal w zakonie. Od Dumbledore'a dostał za zadanie obserwowanie Harry'ego Pottera. W tym celu metamorfomag patrolował korytarze Hogwartu, a zarazem obserwował Pottera.

Wszyscy aurorzy mieszkali w pubie "Pod Trzema Miotłami", gdzie mieli wynajęte pokoje na cały rok, za pieniądze Ministerstwa.

Bitwa o Wieżę Astronomiczną

Dark Mark Over Hogwarts.JPG

Mroczny Znak nad Hogwartem

W czerwcu 1997 roku na teren Hogwartu za pomocą Szafki Zniknięc (znajdującej się w Pokoju Życzeń) wtargnęli śmierciożercy. Pod nieobecność Dyrektora korytarze patrolowali aurorzy. Byli wśród nich także Nimfadora Tonks i William Tonks. Rozpętała się walka. Will walczył przeciw zakapturzonemu śmierciożercy. Podczas pojedynku, Tonks wyczarował zaklęcie Patronusa, które mimo, że nic nie zrobiło przeciwnikowi, rozproszyło go. Ze śmierciożercy spadł kaptur i maska, był to poszukiwany zwolennik Voldemorta - Amycus Carrow. William rzucił zaklęcie rozbrajające, które zadziałało perfekcyjnie. Carrow stracił różdżkę i uciekł wraz z innymi śmierciożercami.
Funeral.jpg

Pogrzeb Dumbledore'a

Po bitwie, Zakon Feniksa i aurorzy dowiedzieli się, że Albus Dumbledore nie żyje. Zabił go, Severus Snape. Tonksowie byli od początku nie ufni wobec Snape'a i mówili Dumbledore'owi, żeby nie pozwolił mu dołączyć do zakonu. 

Na pogrzebie Albusa Dumbledore'a, Nimfadora i Remus Lupin zostali parą. Will miał w tym dniu mieszane uczucia, z jednej strony Dumbledore zginął, a z drugiej, Dora znalazła miłość.

Ślub Nimfadory

W lipcu 1997 roku, siostra Willa wzięła ślub z Remusem Lupinem. Świadkiem był Will, a świadkową Molly Weasley. Uroczystość była skromna. Odbyła się tuż, przed akcją zaplanowaną przez Zakon Feniksa...

Bitwa o Siedmiu Potterów

Więcej z Fandomu

Losowa wiki