FANDOM

Był już 4 września. Luke obudził się, ubrał i zszedł na dół do salonu. Z rana jeszcze nikogo bie było, ponieważ była dopiero godzina piata, a on sam nie chciał siedzieć w łóżku jeszcze dwie godziny. Popatrzył na plan zajęć na dzisiaj i stwierdził, że poczatek z lataniem nie będzie zły. 

Była już godzina szósta pięćdziesiat. Salon powoli się zapełniał. Na dół zszedli: Fred, Albus, Dean, Cheryl, Hermiona, Rose i Roxanne. - O hejka! Już nie śpicie?!- zapytał Luke. 

-No jak widać.- rzekł Fred.

- No to co? Idziemy na sniadanie?- zapytał znów Luke.

-Jasne!- krzykneli wszyscy.

Obrazy same witały pierwszoroczniaków. Luke raczej się nie spóźnił, ponieważ czytał trochę o Hogwarcie. 

- Uważajcie na schody! Lubią robić numery!- krzyknął James wchodzący na parter.

-Tak? Jak byśmy nie wiedzieli....- szepnął Albus.

Na śniadaniu pojawiło się wielu znanych twarzy, np: Helena McColin, jest na tym samym roku co James i jest szukającą w Gryffindorze, Lysander i Lorcan Scamanderowie: Bliźniaki i pałkarze Ravenclawu, Alex McLaggen: nie za sympatyczny koleś.

- Hej, chłopaki. I jak? Podoba się zamek?- zapytała Helena.

-Owszem jest super!- krzykneli.

Lekcja latania była bardzo fajna. Na poczatku próbowaliśmy przywołać je do swojej prawej ręki. Gdy Pani Hooch na chwile gdzieś wyszła, wkroczył wysoki Ślizgon z pierwszego roku: 

- Prosze, prosze....... komuś tutaj miotła przylazła od razu.- powiedział.- A może tak wkroczysz do naszego szeregu.... a nie do zdrajców krwi i szlam. - spojrzał się na Albusa, Freda i szczególnie na Hermionę.

- Ten kto obraża moich przyjaciół, nie moze być przjacielem.- rzekł Luke.

- Tak? Na pewno nie? Jak coś to jestem Stink, Hyperion Stink. - i uniósł ręke.

- Nie dzieki, wolę uścisnac prawdziwym przyjaciołom rece.- odrzekł Luke.

- Jeszcze się przekonamy!- szepnął głośno Stink.

Dwie lekcje transmutacji były bardzo fajne. Uczyli się zmiany ptaka w kubek i odwrotnie. Profesor McGonagall wyjaśniła hipotezę o podobnych znaczeniach, ale to eliksiry w tym dniu stały się najlepszym przedmiotem dla Luke'a. Luke od początku wiedział co to bezoar i tojad. Były to na początku krótkie pytania dla poczatkujących studentów.

Lekcje mijały szybko i z każdą Luke nabierał większego doświadczenia. Teraz zmierzył na obiad. Co się wydaży w następnych dniach......

Więcej z Fandomu

Losowa wiki