FANDOM

Jestem wściekła i rozczarowana, ale nigdy cię nie skreślę. Nie da się nienawidzić kogoś kogo przez tak długi czas się kochało. — Persefona do Christine.

Persefona "Fiona" Higgs ( zd. Shafiq ur. 15 listopada 1979 r.)  — czarownica czystej krwi.

Najstarsze dziecko Marcusa i Andrei Shafiq, starsza siostra Aurory i Thomasa. Żona Terence'a Higgs'a, matka jego dwójki dzieci — Caroline i Danielle. Najlepsza przyjaciółka Christine Roger oraz Rhiannon Max. W latach 1991- 1999 uczennica Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w którym została przydzielona do Hufflepuffu. W 1995 r. została prefektem, aktywnie brała udział w walce z Lordem Voldemortem, dołączając do wszelkich organizacji mających na celu powstrzymanie czarnoksiężnika.

Po zakończeniu edukacji rozpoczęła pracę w Ministerstwie Magii gdzie po krótkim czasie została Szefem Departamentu Międzynarodowej Współpracy Czarodziejów oraz członkiem Wizengamotu.

Biografia

Wczesne życie

Persefona przyszła na świat na obrzeżach Liverpoolu jako najstarsze dziecko czarodziejów czystej krwi - Andrei i Marcusa. W wieku dwóch lat została siostrą Aurory, a rok później Thomasa. Od najmłodszych lat wykazywała potężne czarodziejskie zdolności oraz bardzo szybko nauczyła się latać na miotle.

W wieku jedenastu lat otrzymała list z Hogwartu, a później z rodzicami odwiedziła ulicę Pokątną, gdzie zakupiła potrzebne rzeczy do dalszej edukacji.

Pierwszy rok 1991 - 1992

Podróż do Hogwartu oraz nowe znajomości

Aby dotrzeć do Hogwartu Persefona udała się na peron 9¾, 1 września 1991 r. Na pociąg odprowadzali ją rodzice oraz rodzeństwo. Jej siostra Aurora była bardzo oburzona tym, że i ona nie może jeszcze jechać do Szkoły Magii, ale Fiona zbyła to machnięciem ręki twierdząc;

Nie bądź zła, Aurora. To nie ty czekasz na Hogwart tylko on czeka na ciebie. Poczekaj jeszcze dwa lata, a zobaczysz, że i ty wsiądziesz do pociągu.

Jedenastolatka następnie pożegnała się z rodzicami i wsiadła do pociągu, gdzie zajęła pusty przedział. Wkrótce przysiadła się do niej Christine Roger z którą bardzo szybko znalazła wspólny język, dziewczyny bardzo się polubiły. W czasie podróży poznała także mugolaczkę - Hermionę Granger, która pytała do jakiego domu chce trafić. Dziewczyna wydawała jej się lekko przemądrzała, ale Fiona ją polubiła w przeciwieństwie do Christine.

Gdy podróż dobiegła końca Persefona wraz z Christine oraz innymi pierwszoroczniakami i Hagridem udała się łódkami do Hogwartu; miała oczekiwać tam na przydział. W łódce siedziała z Christine, Stephenem Cornfoot'em oraz Sophie Roper.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki