FANDOM

Morifin "Altairer" Aegnor Taurin (ur. ok. 50 roku Pierwszej Ery)- Czarodziej czystej krwi; Pierwszy dziecko i pierworodny księcia Caranfinwa i lady Artanis, starszy brat Celebrainy, Nolofina, Gilraen oraz Avarfina. Mąż Roweny Ravenclaw oraz ojciec Heleny i Finrima. Był przodkiem Altairera, Nimrodel oraz Carnila Taurina. Był wyśmienitym kowalem, wojownikiem oraz czarodziejem, znając wiele potężnych zaklęć i nie używając do tego żadnej różdżki; posyła zaklęcia prosto z ręki!

Charakter

Dla wielu Altairer jest kopią swego ojca-wytrwały, nieugięty, sprawiedliwy oraz honorowy. Bywa jednak też ponury i melancholijny. Dla najbliższych okazuje wiele ciepła, miłości oraz zrozumienie. Niczego tak nienawidzi jak zdrady, toteż zawsze nagradza lojalność. Podobnie jak dziadek i ojciec jest świetnym wojownikiem, posługując się świetnie mieczem jak i łukiem także czarodziejem. Ma dużo charyzmy jak ojciec, gromadząc przy sobie kilku lojalnych przyjaciół. Niełatwe życie w Esterze nauczyło go, jak radzić sobie w dzicy. Częściowo cech charakteru było spowodowane długą niewolą w podziemiach Angbandu. Dawniej był bardziej radosny, z dużym poczuciem humoru, ale śmierć brata i długa niewola odbiły na nim piętno i stał się surowy, ostry oraz bardzo poważny.

Wygląd

Jest on wysokim, średnio zbudowanym Celadrimem. Ma krótkie, proste ciemne włosy oraz bystre, niebieskie oczy. Jego pociągłą twarz jest gładka a przy oku i na policzku ma bruzdy po ranach, które dawniej otrzymał. Po spotkaniu z Elemmira jego oczy twarz świeci blaskiem Valinoru. Ubiera się w proste szaty koloru czarnego lub zielonego. Przy skórzanym pasie nosi prosty Celadrimski miecz z rękojeścią w kształcie głowy niedźwiedzia koloru szarego, zaś na plecach Stalowy łuk i kołczan.

Umiejętności

  • Płatnerstwo- Morofin wyśmienicie tworzy broń i zbroje, na które rzuca różnorodne zaklęcia ochronne. Nauczył się tego od ojca, Sindarów, Celadrimów oraz krasnoludów.
  • Szermierka- Altair do niezwykłej perfekcji opanował walkę mieczem. Potrafi z niezwykłą szybkością zadawać ciosy i je blokować.
  • Zaklęcia- Potrafił rzucać różne zaklęcia bez używania różdżki po prostu celując wzrokiem i wyciągając rękę. Zajęło mu dużo czasu wyszkolenie się w tej dziedzinie magii, ale przez wieki nauczył się jej do perfekcji.
  • Jeździectwo- Podobnie jak wielu Beorinów potrafi świetnie jeździć na koźle.

Ciekawostki

  • Jest najlepszych kowalem wśród Celadrimów
  • Jest jednym z najlepszych myśliwych w Westeros
  • W spotkaniu z obcymi okazuje chłód i zwykłą uprzejmość
  • Czasami grywa na swoje harfie z Białego Drzewa
  • Jego matczynym imieniem jest Aegnor
  • Przez 115 lat był w niewoli Morgotha
  • Jego żoną była Rowena Ravenclaw, jedna z założycieli Hogwartu