FANDOM

Postać edytowana i stworzona przez JestemTwoimSnem. UWAGA! TA POSTAĆ CIĄGLE NIE JEST ROZBUDOWANA I JEST EDYTOWANA!
(...) zależy, czy potrafisz myśleć racjonalnie, bo mi się nie wydaję, jeżeli stajesz po stronie zabójcy, który i tak prędzej czy później Cię zabije. Dla mnie to bez sensu, ale nie wiem jak dla Ciebie. — Lyra w odpowiedzi na pytanie swojego kuzyna, Draco.

Lyretta "Lyra" Walburga Teodora Black — ur. 13 maja 1976r. jako jedyna córka Regulusa Blacka i Odetty Swan.  Została wychowana przez swoich dziadków, a dokładniej przez babcię, Walburgę Black, która automatycznie wpoiła jej odrazę do szlam, jednak nie aż tak mocną, ale starała się z nimi nie utrzymywać kontaktów ani przyjaźnić. Od 1992 roku do 1996 roku uczennica Instytutu Magii Durmstrang, później uczennica Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, gdzie została przydzielona do Slytherinu, i dołączyła na rok na którym był Harry Potter, jak i jej dalszy kuzyn – Draco Malfoy. W późniejszych latach poślubiła swojego dawnego, najlepszego przyjaciela z Durmstrangu Wiktora Kruma, z którym utrzymywała dalszym kontakt, i miała z nim trójkę dzieci. Dwóch synów, bliźniaków – Cedrika Wiktora i Charlusa Dracona, jak i córkę – Cedrelle Fleur.

Wygląd

Lyretta posiadała jasną karnację, brązowe włosy które były raczej w kolorze ciemnego blondu i piwne oczy. Na jej cerze pojawiały się drobne piegi. Dużo osób porównywało ją do jej matki, Odetty Swan której sama Lyra nie znała, ponieważ zmarła w niewyjaśnionych okoliczności kiedy była jeszcze niemowlęciem.

Charakter

Lyra przy pierwszym spotkaniu wydawała się być twardą i odważną, jednak kiedy ją się bliżej spotka, jest bardzo delikatna i uczuciowa, i potrafi być bardzo zazdrosna, a kiedy się wkurzy nie potrafi się opanować, i najczęściej dochodzi do ostrej wymiany słów. Nie ma takiej kłótni, której by nie wygrała, jak pojedynku którego by nie wygrała, dlatego była bardzo dobra z Zaklęć, jak się dowiedziała odziedziczyła to po matce

Relacje

Rodzina

Regulus Black

Regulus Black? Nie znam... Ale chyba obiło mi się o uszy... — Lyra w odpowiedzi na pytanie czy zna Regulusa Blacka.

Ojciec Lyretty odegrał bardzo małą część w jej życiu. Sama Lyra mało go znała - sama przyznała, że widziała go raz, może dwa razy w życiu dziewczyny, co tłumaczył słowami że jest zajęty, co było też poniekąd prawdą, ponieważ usługiwał Voldemortowi. Przez to dziewczyna, chociaż go mało znała, znienawidziła. Nigdy a przenigdy nie powiedziała do niego "tato".

Odetta Swan

Powiadasz, że moja matka była. Była osobą o pięknym sercu. Tylko zastanawia mnie to, jak zobaczyłaś jej serce. Chyba po śmierci, bo chyba nie jesteś osobą widzącym przez ciało, prawda? — Lyra okazującą swoją inteligencję w odpowiedzi na stwierdzenie swojego wuja.

Matka Lyretty zmarła miesiąc po jej narodzinach, w niewyjaśnionych okolicznościach. Niektórzy zakładają, że był to sam Orion Black - przyszły teść Odetty, jednak były też te założenia że był to Lord Voldemort, który zaczął ją torturować, potem zabijając, co większość uważa za bardzo prawdopodobne. Jedyne co o niej wie, to z opowieści jej babci, mówiącej o tym, jaką jej matka była kobietą. I chociaż jej nie pamiętała, bardziej ją ceniła i zawdzięczała od ojca, który ją zaniedbywał i obciążał swoją matkę nad obowiązkiem wychowania córki.

Walburga Black

Moja babcia? Amm, moja babcia była... w porządku, ale strasznie wymagająca. — Lyra o swojej babci.

Babcia Lyretty była osobą, która ją wychowała, i której Lyretta najwięcej zawdzięcza. To ona głównie wpoiła jej, że czarodzieje czystej krwi są lepsi od tych mugolaków, a ona w to wiernie wierzyła. Walburga była dla niej głównym autorytetem. Dziewczynka nie potrafiła się jej sprzeciwić w niczym, i popierała zawsze jej zdanie, oprócz popierania Voldemorta. Przed śmiercią Walburgi, kobieta poprosiła swoje dwie bratanice, Narcyzę i Bellatrix, aby przygarnęły dziewczynę. Młodsza bratanica chętnie się zgodziła, przez co od 1996 roku do 2002 mieszkała z ciotką Narcyzą, jej mężem i synem. Była to jedyna osoba, którą najwięcej ceniła i szanowała w swoim całym życiu.

Orion Black

(..) Dziadek mnie wysłał... — Lyra w odpowiedzi na pytanie, kto ją zapisał do Durmstrangu.

Dziadek Lyretty, podobnie jak jej ojciec nie odegrał zbyt dużej roli w jej życiu. To on ją zapisał do Instytutu Magii Durmstrang, ponieważ wiedział że tam dają wielki nacisk na czarną magię, jak i nie popierał Dumbledore'a. Jedyne, co dziewczyna pamięta, to jest to, że był on bardzo surowy, i był bardzo wymagający.

Syriusz Black III

Chyba śnię, panie Malfoy. Pan Malfoy nazwał przestępcą człowieka, który nosi moje nazwisko? Jakże pan mógł, panie Malfoy! — Lyra ponownie określająca swoją inteligencję.

Wuj Lyretty nie miał w ogóle prawa do tego, aby kontaktować się z bratanicą. Dziewczyna była przez to lekko obrażona, jednak zdążyła go poznać, ponieważ wziął ją pod opiekę od lata 1995 roku. Dziewczyna zaprzyjaźniła się z nim, podczas krótkiego pobytu u niego.

Bellatrix Lestrenge

Rudolf Lestrenge

Anomedra Tonks

Ted Tonks

Nimfadora Lupin

Narcyza Malfoy

Lucjusz Malfoy

Dracon Malfoy

Helene Swan

Babcia Lyretty nie była znana przez Lyrę, ponieważ dziadkowie od strony ojca odcinali im jakiekolwiek kontakty, z tego powodu że popierała Dumbledore'a, byli przeciw Lordowi Voldemortowi i była przyjaźnie nastawiona do mugolów i mugolaków. Najprawdopodobniej to po niej Odette zawdzięcza dobre umiejętności z Zaklęć, co równie zawdzięcza jej Lyretta.

George Swan

Dziadek Lyretty nie był znany przez Lyrę, ponieważ dziadkowie od strony ojca odcinali im jakiekolwiek kontakty, z powodu że popierali Dumbledore'a i byli przeciw Voldemortowi - a co najważniszejsze, to byli przyjaźnie nastawieni do mugolaków. To po nim Lyretta odziedziczyła charakter - była zawzięta, ambitna i ciężko znosiła jakiekolwiek porażki.

Izabelle Jorkins

Emanuel Jorkins

Pozostali

Wiktor Krum

Harry Potter

Hermiona Granger

Ronald Weasley

Charlie Weasley

Pansy Parkinson

Wczesne Życie

Rok w Durmstrangu

Pierwszy Rok w Hogwarcie

Drugi Rok w Hogwarcie

Trzeci Rok w Hogwarcie

Czwarty Rok w Hogwarcie

Piąty Rok w Hogwarcie

Szósty Rok w Hogwarcie

Siódmy Rok w Hogwarcie

Bitwa o Hogwart

Późniejsze Życie

Ciekawostki

  • Imię Lyra wywodzi się z nazwy konstelacji Liry (Lyry) a "etta" to tylko zwykłe dopełnienie.
  • Ciągle autorka postaci ma problem. Kiedy widzi lub słyszy "Lyra" kojarzy jej się kucyk My Little Pony, a My Little Pony oglądała w zerówce.
  • Zmienianie partnerów Lyry było bardzo ciekawe, według autorki. Najpierw był Wiktor Krum, potem Neville Longbottom, a potem NARESZCIE Charlie Weasley.
  • Odette Swan kojarzy mi się z tą księżniczką Łabędzi. Sama matka Liry  to tak naprawdę księżniczka Odetta.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki