FANDOM

Luna "Lauran" Taurin (z d. Lovegood; ur. 13 lutego 1981 roku)-czarownica czystej krwi lub półkrwi, członkini Gwardii Dumbledore'a. W latach 1992–1998 uczęszczała do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, podczas ceremonii przydziału została przydzielona do Ravenclawu. W rzeczywistości spowodowanej przez Harolda Taurina, Albusa Pottera oraz Scorpiusa Malfoya żona Altairera Taurina oraz matka Harolda, Edrica oraz Hermiony. Przez niektórych była uznawana za nienormalną osobę, ponieważ wierzyła w nieistniejące magiczne stworzenia.

Historia

Wczesne Życie

Luna Lovegood urodziła się 13 lutego 1981 roku w rodzinie czarodziejów o nieznanym statusie krwi. Gdy miała dziewięć lat, była świadkiem śmierci swojej matki, przez co w późniejszym czasie była w stanie zobaczyć testrale.

W wieku jedenastu lat rozpoczęła naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie i została przydzielona do Ravenclawu.

Nauka w Hogwarcie

Luna była bardzo dobrą, pojętną i inteligentną uczennicą, dysponowała bardzo dużą mocą magiczną, o czym świadczy to, że szybko udało jej się wyczarować cielesnego patronusa, co stanowiło spore wyzwanie. Była biegła w rzucaniu zaklęć, tak że została jedną z przywódczyń w reaktywowanej Gwardii Dumbledore'a.

Brała udział w Bitwie w Departamencie Tajemnic i Obu Bitwach o Hogwart, przy czym w żadnej nie otrzymała poważnych obrażeń, a udało jej się pokonać wielu zwolenników Lorda Voldemorta.

Wczesne lata nauki

Gdy ukończyła jedenaście lat, została przyjęta do Hogwartu. Tiara Przydziału umieściła ją w Ravenclawie. W czasie nauki zaprzyjaźniła się z Ginny Weasley, która była na tym samym roku, tyle że w Gryffindorze oraz z Altairerem Taurinem, który w późniejszym czasie się w niej zakochał. Gdy pod koniec drugiego roku uczniowie wybierali przedmioty, których chcieliby się uczyć w trzeciej klasie, Luna wybrała wróżbiarstwo, opiekę nad magicznymi stworzeniami i starożytne runy.