FANDOM

- Tak, dokładnie. Ten chłopak sprawia mi wiele kłopotów. By zabić Harry'ego Pottera muszę zabić i jego. - Voldemort o Luku w ósmej, ostatniej części.

Luke Ethan Bryan Michael Blaze urodzony 12 lutego 2006 roku w szpitalu Little Whinging, jedyny syn Patricka i Ane Blaze'ów. Jeden z najbardziej utalentowanych czarodziei w Hogwarcie. Przydzielony został do Gryffindoru jak jego rodzice i przodkowie. 

Informacje

Jest chłopakiem o blond włosach z zielonymi lub turkusowymi oczami. Ma wielkie zdolności magiczne. Jego ulubionymi przedmiotami szklonymi są: Starożytne runy, eliksiry, obrona przed czarną magią oraz zaklęcia i uroki. Poza nauka, gra też w szkolnej reprezentacji Gryffindoru na pozycji szukającego. Jego najulubieńszą drużyną Quiddicha są Błyskawiczni z Saturna. 

Wcześniejsze życie

Urodził się w szpitalu w mieście niedaleko Londynu, Little Whinging. Przez całe życie wychowywał się na ulicy Privet Drive 58. Chodził do przedszkola i do czwartej klasy z Hermioną Ryan, Albusem Potterem i Fredem Weasleyem. W wieku jedenastu lat wyjeżdża do Hogwartu.

Pierwszy raz na ulicy pokątnej

Pierwszy raz na ulicy Pokątnej był 31 sierpnia o dziewiątej. Kupił wszystkie potrzebne przybory do Hogwartu. Gdy idzie do sklepu pana Olivandera, ten mówi, że nie może odtworzyć sklepu, ponieważ jest remont. Ostatecznie przynosi mu różdżkę pierwszego sierpnia tak przed jedenastą.

Pierwszy rok

Na pierwszym roku Luke podziwia cały Hogwart, po remoncie wygląda o wiele lepiej. Uczy się też dobrze. Trafia do szkolnej reprezentacji Quidditcha. Pod koniec roku do piwnicy zabiera swoją różdżkę, a ta zmienia się w Białą Różdżkę, bliźniaczkę Czarnej Różdżki, która jest o wiele mocniejsza od siostry. Po pierwszym roku w Hogwarcie wraca do domu i czeka przez całe wakacje na nowy rok.

Drugi rok

Trzeci rok

Czwarty Rok

Mistrzostwa Świata w Quiddichu i atak Śmierciożerców

Piąty Rok

Walka o różdżkę

Szósty Rok

Trzecia bitwa o Hogwart:

Siódmy Rok

Czwarta bitwa o Hogwart

Dalsze życie

Wygląd:

Ma blond włosy, zazwyczaj zapuszczane do ramion oraz zielone oczy. Ma opaloną cerę i powagę na twarzy. Jest też bardzo szybki i silny. Inteligencja u niego jest całkiem dobra. Nie przepada za zielarstwem.

Ciekawostki:

  • Ma dwoje pupili: Scarlett (feniksa) i Lunę (fenka).
  • Jest najlepszy w obronie przed czarną magią oraz eliksirach.
  • Często jego oczy zmieniają się na kolor zielony, turkusowy lub czerwony. Zielony (normalny), turkusowy(spokojny), czerwony (wściekły), ponieważ jest metamorfomagiem.
  • Mógł zginąć przy użyciu zaklęcia Defensio ante mortem suam.
  • Zaliczył sumy:
  1. Obrona przed czarna magią (Wybitny)
  2. Eliksiry (Wybitny)
  3. Zaklęcia i Uroki (Wybitny)
  4. Zielarstwo (Powyżej oczekiwań)
  5. Historia Magii (Zadowalający)
  6. Starożytne Runy (Powyżej oczekiwań)
  7. Transmutacja (Zadowalający)

Z czego wynika, że jest prymusem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki