FANDOM

Crystal 128 clock.png Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Silver635

Lucjusz Thomas Hilles Lython, znany wśród Śmierciożerców pod fałszywym imieniem Raithe Lython[1] (ur. 27 stycznia 1961r.) — czarodziej czystej krwi. Syn Aldusa Hilles'a i Angeliki Lython oraz starszy brat Anny. W młodości uczęszczał do Szkoły Magii i Czarodziejstwa – Hogwartu, został przydzielony do Gryffindoru, jednak potem przeniósł się do Slytherinu.

Po ukończeniu szkoły został agentem Ministerstwa i dołączył do Śmierciożerców, stając się tym samym poplecznikiem Lorda Voldemorta. Wtedy to przyjął imię Raithe Lython. Wielokrotnie kontaktował się z Dumbledorem. Bardzo szybko piął się po szczeblach hierarchi Śmierciożerców, wykonując dla nich rozmaite zadania. Jako jeden z pierwszych dowiedział się o planowanym zamachu na rodzinę Potterów. Poinformował o tym zarówno dyrektora Hogwartu jak i odpowiednie osoby w Ministerstwie. Niestety, jego wysiłki poszły na marne – James i Lily Potter zginęli, zabici przez Voldemorta.

Ocalał tylko ich syn, Harry. Lucjusz złożył wieczystą przysięgę przez Dumbledorem i Snape'm, że nie skrzywdzi chłopca bez względu na wszystko. Przez kilka lat Lucjusz ukrywał się czekając na powrót Czarnego Pana. W 1991 roku, gdy Harry Potter pokonał Lorda Voldemorta, Lython opuścił Anglię i wyjechał do Irlandii Północnej. Wrócił w 1994 roku na Międzynarodowe Mistrzostwa w Quidditchu. Został jednak aresztowany kilka dni przez wydarzeniem i presłuchiwany w Ministerstwie. Wypuszczono go z braku dowodów i w dzień Mistrzostw wraz z śmierciożercami dokonał ataku na uczestników. Zdążył uciec przed przybyciem aurorów. Wiedział o misji Bartemiusza Croucha Jr. jednak nie zdążył ostrzec Harry'ego na czas.

Rok później brał udział w bitwie w Departamencie Tajemnic u boku innych śmierciożerców. Próbował w dyskretnie pomóc Harry'emu i jego przyjaciół jednak bezskutecznie. Dzięki synowi Lucjusza Malfoy'a, Draconowi udało mu się z grupą popleczników Voldemorta przenieś się do Hogwartu. Był w Wieży Astronomicznej będac świadkiem śmierci Dumbledore'a. Po wszystkim opuścił teren szkoły. W 1998 roku zajął wraz z Severusem Snape'm Hogwart i został mianowany nauczycielem transmutacji, chociaż nie był animagiem. Po powrocie Pottera i ucieczce Snape'a oraz śmierciożerców pozostał w Szkole Magii i Czarodziejstwa. Wziął udział w bitwie o Hogwart i przeżył ją. Po zakończeniu wojny został nauczycielem obrony przed czarną magią, ucząc nowe pokolenia czarodziejów.

Biografia

Wczesne życie

Lucjusz urodził się 27 stycznia 1961 roku w Londynie jako syn Aldusa Hilles'a i Angeliki Lython, czarodzieja i czarownicy czystej krwi.

Młody Hilles wychowywał się na przedmieściach stolicy Wielkiej Brytanii przez matkę, ojciec został zamordowany przez nieznanego czarodzieja z powodu ciemnych interesów, które prowadził. Ministerstwo nigdy nie znalazło sprawcy. W tamtym okresie, Lucjusz zniszczył w swej pamięci wspomnienia o ojcu. Kilka lat później zmarła jego matka a chłopiec trafił do Domu Dziecka. W wieku dziesięciu lat, Lucjusz dostał list z Hogwartu o rozpoczęciu nauki w Szkole Magii i Czarodziejstwa.

Nauka w Hogwarcie

Pierwsze lata nauki

Podczas pierwszej pozdróży pociągiem "Hogwart Ekspress" Lucjusz poznał Andrew'a, swego przyszłego najlepszego przyjaciela. Andrew pochodził z rodziny mugoli (jak się mówiło o ludziach, którzy nie wierzyli w magię) w przeciwieństwie do Lucjusza, który był czystej krwi. Jednak obaj chłopcy stali się od czasu tego spotknia niemal nierozłączni.

Podczas ceremoni przydziału, Lucjusz zostal przydzielony do Gryffindoru tak jaki i Andrew. Pierwszy rok nauki w Hogwarcie minął chłopcu szybko i bez wielkich przygód. Po wakacjach, na początku drugiego roku z Lucjuszem skontaktował się po raz pierwszy dyrektor Dumbledore. Czarodziej pokładał głębokie nadzieje w potomku rodu Lython. Albus wiedział aż zbyt dobrze o nadchodzącej wojnie. Miał zamiar zrobić Lucjusza agentem. Z tego powodu przeniósł chłopaka z Gryffindoru do Slytherinu.

Późniejsze lata nauki

Pierwsza Wojna Czarodziejów

Blue_Glass_Arrow.svg Osobny artykuł: Pierwsza Wojna Czarodziejów.

Początek misji

Okazja dołączenia do śmierciożerców nadarzyła się 13 marca 1980 roku., kiedy to mało znany poplecznik Czarnego Pana — Raithe Lython zmarł z bliżej nieznanych przyczyn. Lucjusz podszył się pod swojego kuzyna.

Smutny los Longbottomów

Lucjusz (uroczysty strój śmierciożercy).png

Lucjusz podczas Pierwszej Wojny Czarodziejów.

W 1981r. dowiedział się od pozostałych śmierciożerców od losie Franka i Alicji Longbottomów. Ponoć Bellatriks Lestrange i grupa zaufanych śmierciożerców napadli na dom Longbottomów. Torturowali zaklęciem Cruciatus Franka i jego żonę Alicję w celu otrzymania informacji o zniknięciu Czarnego Pana, lecz Longbottomowie o niczym nie wiedzieli. Tortury doprowadziły Longbottomów do utraty zmysłów. Po całym wydarzeniu zostali przetransportowani do Szpitala Świętego Munga i nigdy już nie odzyskali w pełni świadomości.

Tragedia w Dolinie Godryka

31 października tego samego roku w Dolinie Godryka doszło do kolejnej tragedii. Lord Voldemort udał się domu Potterów i zabił małżeństwo. Został jednak pokonany przez ich syna, Harry'ego. Wojna się kończy a czarodzieje świętują. Peter Pettigrew pozoruje swoją śmierć a Syriusz Black, niewinny czarodziej trafia do Azkabanu. Później wielokrotnie Lucjusz zapewniał Ministerstwo o niewinności Blacka, jednak bez żadnego skutku.

Mroczne czasy

Porażka Lorda Voldemorta

Tuż po wydarzeniach w Dolinie Godryka zaczął się ukrywać. Jako jeden z nielicznych wiedział dobrze o tym, że Czarny Pan prędzej czy później wróci. Tym samym przestał się kontaktować z Dumbledorem i śledził poczynania śmierciożerców.

Poszukiwania Czarnego Pana

Inflitracja w Ministerstwie

Dak w Ministerstwie.jpg

Lucjusz podczas infiltracji.

Pobyt w Irlandii Północnej

Wizja Daka.jpg

Lucjusz doświadcza strasznej wizji.

Powrót i aresztowanie

Dak podczas przesłuchania.jpg

Lucjusz podczas przesłuchania w Ministerstwie.

Międzynarodowe Mistrzostwa w Quidditchu

Druga Wojna Czarodziejów

Blue_Glass_Arrow.svg Osobny artykuł: Druga Wojna Czarodziejów.

Potyczka w Departamencie Tajemnic

Atak na Norę Weasley'ów

Starcie w Wieży Astronomicznej

Pogrzeb Dumbledore'a

Zebranie w Dworze Malfoy'ów

Polowanie na Harry'ego Pottera

Bitwa nad Little Whinging
Przewrót w Ministerstwie

Bitwa o Hogwart

Dak podczas pojedynku.jpg

Lucjusz podczas pojedynku ze śmierciożercami w Wieży Astronomicznej.

Raithe, co ty wyprawiasz? Na co czekasz? Na nich!
Nie, Zadrev. Od dawna na to czekałem. Gotuj się na śmierć! — Rozmowa Lucjusza i Zadreva na Wieży Astromicznej.

Dalsze losy

Potyczka o dom rodziny Rosier

Losy nauczyciela w Hogwarcie

Wygląd

Osobowość

Umiejętności magiczne

Różdżka Lucjusza Lythona.jpg

Różdżka Lucjusza.

Relacje

Aldus Hilles

Angelika Lython

Anna Lython

Raithe Lython

Andrew Heasley

Albus Dumbledore

Severus Snape

Lord Voldemort

Harry Potter

James Potter

Lily Potter

Zadrev

Ciekawostki

  • Pierwotnie Lucjusz miał zginąć 2 maja 1998r. podczas bitwy o Hogwart, jednak autor zmienił zdanie;
  • Lucjusz wiedział o istnieniu Zakonu Feniksa i został do niego potajemnie przyjęty podczas pierwszej wojny czarodziejów tuż po rozpoczęciu swojej misji. Nie brał udziału podczas robienia pamiątkowego zdjęcia, by potem nie zostać zdekonspirowanym.

Przypisy

  1. Imię "Raithe" Lucjusz przyjął na potrzeby swojej misji po swoim zmarłym kuzynie, który umarł 13 marca 1980 roku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki