FANDOM

"Po co nam te smoki? To tylko przebrzydłe, oślizgłe i wyrośnięte gady"
— Lucas o Sparky'm podczas wizyty uczniów z Akademii Merlina

Lucas "Luc" Fabio Sofgam – (ur. 23 lipca 2000 r. – zm. 24 września 2018 r., podczas czwartej bitwy o Hogwart) czarodziej półkrwi. Urodził się w Dolinie Godryka. Wybitny, zdolny i odważny czarodziej odznaczony pośmiertnie Orderem Merlina Pierwszej Klasy. Był dobrym przyjacielem Albusa Pottera oraz Lily Luny Potter. Przyjaźnił się też z Indegerusem i Emily. Syn najmłodszych członków Wizengamotu – Werigilli i Alfreda. To on pokonał Tego-Którego-Imienia-Nie-Wolno-Wymawiać.

Wygląd

Lucas był chłopcem o jasnej cerze, blond włosach i niebieskich oraz wesołych jak morze oczach. W wolnych chwilach uwielbiał chodzić w swojej ulubionej niebieskiej polarowej bluzie z kapturem oraz w swoich ulubionych czarnych dżinsowych spodniach.

Rodzina

Lucas był jedynakiem zaś jego matka Werigilla była mugolakiem, jednak też bardzo utalentowaną czarownicą. W młodości w Hogwarcie była w Ravenclawie. Ona i jej mąż byli najmłodszymi członkami Wizengamotu. Alfred, tato Lucasa był wybitnym czarodziejem czystej krwi. W młodości został przydzielony do Gryffindoru. Obaj rodzice Lucasa zginęli w trzeciej bitwie o Hogwart.

Wczesne życie

Lucas urodził się w swoim domu w dolinie Godryka. Już od najmłodszych lat chłopak ukazywał niesamowite zdolności magiczne. Umiał także bardzo dobrze latać na miotle. Był zręczny i odważny, ale od dziecka nienawidził smoków co było jego największą wadą, ponieważ w tym czasie łagodniejsze i oswojone wersje smoków były jednym z transportów dla czarodziei. Ale tak to chłopak nie miał wiele wad .W wieku dziewięciu lat dostał na urodziny brązowo - rudą płomykówkę, którą nazwał Ernest.

Po raz pierwszy na Ulicy Pokątnej

Gdy Lucas znalazł się po raz pierwszy na Ulicy Pokątnej, wynajął z rodzicami pokój w Dziurawym Kotle gdzie on i jego rodzice mieli przeczekać tydzień, a potem rodzice mieli odprowadzić Luca na peron. W Dziurawym Kotle chłopak poznał również chłopca w tym samym wieku co on, który również wybierał się po raz pierwszy do Hogwartu – Indegerusa. Trzy dni przed wyjazdem do Hogwartu chłopak miał już kupione wszystkie przybory szkolne, zaś u Olivandera dostał specjalną różdżkę, która nie wyglądała tak jak inne. Przede wszystkim była biała.

"Różdżka ta wykonana z łuski Testrali i kory brzozowej ma niesamowitą i niespotykaną moc. Zdoła pokonać sam wiesz kogo, ale gdy dostanie się w niepowołane ręce, czeka nas zagłada"
— Olivander do Lucasa wręczając mu różdżkę

Na Peronie Kings Cross 9 i 3/4

Na peronie chłopak bał się przejść przez mur, jednak z pomocą taty udało mu się. Potem dostał wizji o Sami-Wiecie-Kim. Gdy znalazł wolny przedział, rodzice mu zaczęli machać, jednak był pogrążony w swoich myślach i bardzo się bał tego co ujrzał przed chwilą, po czym zerknął ukradkiem co chwilę na swoją różdżkę.

Pierwsza podróż do Hogwartu

Podczas pierwszej podróży do Hogwartu Luc i Inderegus siedzieli w jednym przedziale. Potem dołączyła się do nich Emily. Dzieci wesoło z sobą rozmawiały i nie miały pojęcia co za chwilę nastąpi.

Atak Dementora

Gdy pociąg był już w połowie drogi, został nagle zatrzymany przez dementorów, którzy panoszyli się po przedziałach i o dziwo zaatakowali tylko Luca. Chłopak na szczęście przeżył, ponieważ Emily szybko udało się zawiadomić nowego nauczyciela Obrony Przed Czarną Magią, Remigiusza Meldroya o dementorach więc ten przepędził je patronusem i dał Lucasowi czekoladę.

Pierwszy rok

Gdy Lucas i jego przyjaciele trafili do Hogwartu zostali przydzieleni do swoich domów. Inderegus i Lucas zostali uczniami Huffelpufu, zaś Emily trafiła do Gryffindoru. Następnego dnia Lucas otrzymał czarną kopertę, w której znajdował się list z pogróżkami, a pod nim podpis: Czarny Pan. Podczas nauki latania został w nim odkryty miotlarski talent i już jako pierwszak trafił do drużyny Huffelpufu jako szukający w Quidditchu. Później pomagał swojej drużynie na meczach Quidditcha zapewniając jej zwycięstwo i puchar nie tylko Quidditcha, ale również puchar domów.

Drugi rok

Na drugim roku Lucas otrzymał ten sam list z pogróżkami, a potem podczas snu ktoś próbował go zabić Avadą Kedavrą, jednak własnym ciałem osłonił go Indegeredus, przez co on zginął jednak Luc przeżył. Potem chłopak wraz z Emily stali obok siebie uczestnicząc w pogrzebie ich kolegi. Przez długi czas nie potrafili się pozbierać po jego śmierci. Pod koniec roku dzięki Lucowi jego dom znowu zdobywł puchar Quidditcha oraz puchar domów, zaś McGonagal; bardzo pochwaliła Lucasa i mówiła, że ma on nadzwyczajne zdolności magiczne.

Trzeci rok

Na trzecim roku Hogwart odwiedziła inna szkoła magiczna – Akademia Merlina, której uczniowie przybyli specjalnym wozem ciągnącym przez smoka. Na początku Lucasa brzydziła ta "ziejąca ogniem kreatura" o imieniu Sparky, jednak Hagrid przekonał chłopaka do smoka. Później podczas meczu Quidditcha na boisku pojawił się dementor, który strącił z miotły Luca. Chłopak przeżył, jednak jego drużyna Quidditcha nie mogła już grać w tym roku. Puchoni jednak znowu zdobyli puchar domów.

Czwarty rok

W kolejnym roku Hogwart został zaatakowany przez Śmierciożerców i zginęła profesor McGonagall. Cała szkoła była roztrzęsiona. Mecze Quidditcha zostały odwołane zaś szkole groziło zamknięcie. Luca nawiedzały straszne koszmary i wizje. W nocy powstała mu również blizna taka sama jaką miał Harry Potter. On, Lily, Emily i Albus starali się rozwiązać zagadkę. Wszyscy uczniowie byli poddenerwowani i przestraszeni. W tym roku nikt nie zdobył Pucharu Domów.

Piąty rok

Okazało się, że Voldemort przeżył atak Harry'ego Pottera i innych uczniów. Próbował się dostać do zamku, by zabić Lucasa ponieważ to on miał białą różdżkę i przewagę nad nim. Luc został Prefektem i kapitanem drużyny Quidditcha, która powoli zaczynała znów grać. Wznowiono ochronę zamku. Ataki się uspokoiły, ale Luca nadal nawiedzały koszmary, a jego blizna, którą starał się ukryć przed innymi, coraz bardziej zaczynała boleć. Jego drużyna znów zdobyła Puchar Quidditcha, a jego dom Puchar Domów.

Szósty rok

Na tym roku Quidditch znów został przerwany. Voldemort starał się przedrzeć do Hogwartu. Wszyscy starsi uczniowie zaczęli bronić murów ukochanej szkoły.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki