FANDOM

'"Czarodziej kontra Natura"

-Oficjalny slogan.

Korona Światowida — film dziejący się w uniwersum Harry'ego Pottera opowiadający o przygodach ucznia Hogwartu - Ryana Dowan, który przez przypadek trafia do Polski i ratuje ją przed zagładą ze strony rządnego władzy czarnoksiężnika, Sieciora.

Fabuła

Rok 2016. Ryan Dowan decyduje się po opuszczeniu murów Hogwartu wyruszyć na wycieczkę do Europy. Podczas podróży do niej miotłą, zostaje porwany przez tzw. watersprout (tornado wykonane z wody) i ląduje na jednym z bagien w Polsce. Tam momentalnie jest zaatakowany przez grupę Topielców, którą jednak przepędzają pracownicy Polskiego Ministerstwa Magii w pojeździe AMZ Żubr. Czarodziej dziwi się że miejscowe Ministerstwo używa mugolskiej technologii którą uważa za "zacofaną" i odmawia pomocy. Błąkając się po lesie wkrótce natrafia na jakąś wieś, ale tam podczas próby znalezienia schronienia w starej szopie zostaje zaatakowany przez dzikiego Beboka. Stwór wytrąca mu różdżkę z ręki i przyszpila do belki nośnej, gotowy go zabić. Momentalnie do stodoły wpada Grupa Uderzeniowa, za pomocą paru oszałamiaczy powala stworzenie i łapie je do klatki. Ryan poznaje wtedy członków Grupy Uderzeniowej, z którymi z braku jaku się zaprzyjaźnia, twierdząc że nie ma szansy bez nich przeżyć w tym nieprzyjaznym środowisku. Zabierają go do gmachu Polskiego Ministerstwa w charakterze osoby towarzyszącej, gdzie to też naprawiają jego różdżkę. Zaintrygowany jest on wtedy wielką mapą Polski z zaznaczonymi magicznie miejscami oraz ogromnymi stertami zdjęć jaskiń. Andrzej, mózg Grupy Uderzeniowej wyjaśnia mu wtedy o co chodzi, opowiadając mu historię o Ojcach Słowiańskich oraz o tym że artefakt jednego z nich - Korona Światowida - jest prawdopodobnie gdzieś w Polsce ukryty i muszą go zdobyć przed złą organizacją czarodziejską znaną jako Łowcy, dowodzoną przez tajemniczego Alfę. Robią to przekopując cały kraj oraz jego lasy, jaskinie i wody powodując że Polskie magiczne stworzenia zachowują się dziwnie, albowiem są przepędzane ze swoich terytoriów. Ryan decyduje się dołączyć do Brygady, która to ma za zadanie odnaleźć Koronę. Dowiadują się ze starożytnego drzeworytu że komnata z Koroną posiada specjalne drzwi otwierane jedynie za pomocą specjalnego wykutego przez Wielkolasa kwarcowego klucza. Sam Wielkolas to mityczne stworzenie żyjące głęboko w Tatrach, tam też wyruszają Ryan i Grupa Uderzeniowa aby poprosić kowala o wykucie kwarcu. Na miejscu okazuje się iż kowal faktycznie istnieje, ale aktualnie nie zamierza im pomóc, albowiem stracił cały sens życia i nie ma zamiaru pomóc w ocaleniu świata. Łowcy którzy już tu przybyli porwali jego partnerkę i zaczęli żądać za nią aby wykuł dla nich klucz, czego nie zrobił toteż zamierzają ją zabić za pomocą ogromnej machiny wiertniczej. Grupa Uderzeniowa rusza by powstrzymać Łowców, uwalniają partnerkę Wielkolasa, a ten w nagrodę wykuwa im klucz. Oddają go oni wtedy do gmachu polskiego Ministerstwa Magii. Alfa rozkazuje Łowcom wypuścić wszystkie ich magiczne stworzenia z klatek, powodując iż będą mogli wkraść się i ukraść kwarcowy klucz do komnaty. Udaje im się to, a Ryan rusza na samobójczą misję odzyskania go. Dociera on do Świątyni Światowida, w której to już są Łowcy i Alfa. Muszą się zmierzyć z rozmaitymi pułapkami, magicznymi stworzeniami i na końcu z olbrzymim legendarnym smokiem Żmijem. W końcu Alfa oraz Ryan spotykają się w pokoju z Koroną, przy życiu zostaje tylko kilku najwierniejszych Łowców którzy osłaniają Alfę przed atakami czarodzieja. Wkrótce Alfa decyduje się odsłonić swoje prawdziwe oblicze - okazuje się on być Sieciorem, jedynym ocalałym Ojcem Słowiańskim. Utrzymywał się przy życiu od starożytności dzięki picu krwi Jednorożca a teraz zamierza użyć Korony aby powalić cały świat mugoli i czarodziejów na kolana, albowiem jako iż jest jednym z Ojców uważa siebie za istotę wyższą. Dowiaduje się jednak że nie może on założyć jej póki w komnacie znajduje się jakikolwiek inny stwór jej pożądający. W szale zabija pozostałych Łowców, a następnie próbuje zrobić to samo z Ryanem. Ten dzięki swojemu sprytowi wykorzystuje gniew Sieciora, który przez przypadek niszczy Koronę, sprowadzając na siebie gniew mitycznych Słowian, który to zasysa go do zaświatów. Siecior ginie zaciągnięty do własnego grobu wraz z resztkami Korony, akurat gdy do komnaty wchodzi Grupa Uderzeniowa. Film kończy się gdy Ryan zgadza się na dołączenie do Grupy Uderzeniowej.

Postacie

  • Ryan Dowan - student z Hogwartu, po ukończeniu szkoły zdecydował się wyruszyć do Europy. Na początku nie rozumie luźnego stylu życia Polaków oraz faktu iż ich czarodzieje używają mugolskiej technologii, ale potem zaczyna traktować ich bardziej po ludzku, a nie jako "tych głupszych".
  • Jan Karaś - dowódca G.U.
  • Wyrwa - łowca magicznych stworzeń w G.U. Potrafi z nimi rozmawiać, za pomocą rozmaitych metod.
  • Bartek - paramedyk G.U. Zawsze nosi przy sobie torbę z lekami takimi jak Szkiele-Wzro i wyciąg ze Szczuroszczeta.
  • Łysy - ekspert od broni G.U. Jest łysy oraz nosi okulary przeciwsłoneczne.
  • Andrzej Biegański - nosi kwadratowe okulary i jest niski. Jest on "mózgiem" Grupy Uderzeniowej i jej swoistym łącznikiem z mitologią. Siedzi w swoim biurze w Ministerstwie i wyszukuje informacje na drzeworytach oraz innych starych źródłach za pomocą swojej dziwnej maszyny. Ma zwierzątko - Pokucia płci żeńskiej o imieniu Karolina którego rozpieszcza.
  • Adam Wiśniewski - polski Minister Magii.
  • Siecior - jedyny ocalały Ojciec Słowian.
  • Łowcy - ogromne ilości czarodziejów i (prawdopodobnie) mugoli oraz charłaków którzy wszyscy są ubrani w podobne stroje - zasłaniające twarz oraz górną połowę ciała szaty podobne do nikwabu. Niektórzy używają różdżek a inni broni palnej i białej.
  • Wielkolas i jego partnerka - dwa sześciometrowe stwory podobne do antropomorficznych, szarych wilków. Ich oczy przykrywa coś na kształt czupryny włosów, a na ich grzbietach znajdują się kolce. Wielkolas jest umięśniony oraz jest jedynym stworzeniem zdolnym wykuć kryształowy klucz, jego partnerka natomiast jest wielka i tłusta oraz bardzo bojaźliwa. Wielkolas kocha ją najmocniej na świecie i panicznie boi się o jej życie.

Obsada

  • Ryan Dowan - Alex O'Loughlin.
  • Jan Karaś - Michał Żebrowski.
  • Wyrwa - Wojciech Paszkowski.
  • Bartek - Marcin Mroziński.
  • Łysy - Paweł Domagała.
  • Andrzej Biegański - Piotr Gąsowski.
  • Adam Wiśniewski - Piotr Fronczewski.
  • Siecior - Włodzimierz Bednarski (dubbing).
  • Łowcy - różni aktorzy i statyści.
  • Wielkolas - Piotr Bąk (dubbing).
  • Partnerka Wielkolasa - Anna Apostolakis (dubbing).
  • Domowiki - Stefan Friedmann (dubbing).
  • i inni.

Soundtrack

Ciekawostki

  • W filmie wielokrotnie pojawia się tzw. "Slav Squat" czyli kucanie na nogach z rękami przed sobą, stereotypowe dla Polaków i Rosjan. Robią go prawie wszystkie postacie, w tym też niektóre magiczne stworzenia a nawet Siecior.
  • Język którym Wyrwa porozumiewa się z magicznymi stworzeniami to lekko zmodyfikowany kaszubski.
  • Wszyscy Polacy mówią po angielsku, ale z charakterystycznym akcentem, wymawiają oni też niektóre słowa źle, np. zamiast "ɹ" wymawiają "r".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki