FANDOM

W imię Boga, i w imię tego, kim ten człowiek kiedyś był. Chociaż tak okażmy mu należny szacunek! — Auror o pająku.

ANI ANI ANIMA

Sztyletnik na drzewie.

Jadowity Pająk Sztyletnik — czarnomagiczne stworzenie spokrewnione z Akromantulami. Jest to dusza człowieka, który za życia bezpodstawnie obrażał osoby żarłoczne, za karę zamknięta w obrzydliwej skorupie i zmuszona do robienia rzeczy wbrew swojej woli. Dusza w ten oto sposób pokutuje za swoje życie, zmuszana przez niepowstrzymaną i nieustającą chęć by tuczyć swoje ofiary. Za pomocą swojego jadu lub telepatii potrafią kontrolować mózgi osoby tak iż muszą non-stop jeść, co skutkuje otyłością oraz komplikacjami z nią powiązanymi. "Utuczoną" ofiarę Sztyletnik zawleka do swojego gniazda gdzie przylepia ją do ściany/sufitu/podłogi za pomocą szlamu i przynosi jej jedzenie, aż ta nie umrze.

W wypadku poczucia zagrożenia, Sztyletnik wyzwala mentalny podmuch, potężny impuls który powoduje nieludzki ból głowy oraz osłabienie ciała, a słabszych potrafi nawet zabić. Stworzenia te uznawane są za Ministerstwo Magii za wyjątkowo niebezpieczne i tępi je cały czas, uznając zabijanie Pająków Sztyletników za dawanie spokoju ich umęczonym duszom, które po śmierci Sztyletnika są wyzwolone. Pająki te osiągają najczęściej rozmiary podobne do ludzkich.