FANDOM

Hogwart został założony ponad tysiąc lat temu... przez czworo największych czarodziejów i czarownic tamtych czasów: Godryka Gryffindora, Helgę Hufflepuff, Rowenę Ravenclaw i Salazara Slytherina.
profesor Binns o historii Hogwartu[źródło]
Hogwart.jpg
Szkoła Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie (ang. Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry) – szkoła kształtująca przyszłych czarodziejów, mieszcząca się w zamku Hogwart, położona gdzieś w Szkocji. Motto szkoły brzmi: Draco dormiens nunquam titillandus, co oznacza Nigdy nie łaskocz śpiącego smoka. Dzieci z magicznymi umiejętnościami są zapisywane do Szkoły Magii i Czarodziejstwa przez magiczne pióro jeszcze przed urodzeniem, a informowane są w wieku 11 lat – zazwyczaj listem przyniesionym przez sowę (Do rodziny Mugoli przyjeżdża nauczyciel). Uczniowie po przybyciu do szkoły przydzielani poprzez Tiarę Przydziału są do jednego z czterech domów: GryffindoruHufflepuffuRavenclawu lub Slytherinu. Za dobre zachowanie, zwycięstwa podczas meczy quidditcha lub za poprawne odpowiedzi podczas lekcji – nagradzani są punktami. Zaś za m.in. nieodpowiednie zachowanie – punkty są odbierane. Pod koniec roku, dom z największą liczbą punktów otrzymuje Puchar Domów.

Znane rozrywki w Hogwarcie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki