FANDOM

Harry Potter i Włócznia Przeznaczenia - ósmy film o Harrym Potterze, dziejący się PRZED akcją epilogu Insygni Śmierci i PRZED akcją przedstawienia o Przeklętym Dziecku, opowiadający o przygodach Harry'ego jako świeżo upieczonego aurora.

Fabuła

Harry Potter dopiero co został aurorem, szybko okazuje się iż praca ta jest bardzo ciężka i wymagająca. Wkrótce dowiaduje się od innych aurorów iż jednemu z nich udało się namierzyć potężną chrześcijańską religię - Włócznię Przeznaczenia. Okazuje się iż zyskała ona przez kontakt z krwią Chrystusową niesamowitą moc, toteż trzeba ją zabezpieczyć w Departamencie Tajemnic. W międzyczasie okazuje się iż grupa złych czarodziejów znanych jako Przywołanowie również chce ją zdobyć, by rozmawiać z Bogiem i zyskać jego armię aniołów w zamian za oddanie mu relikwii. Harry zostaje wysłany wraz z kilkoma innymi aurorami by zdobyć Włócznię. Wybierają się oni w tym celu do Amazonii, gdzie okazuje się iż wraży czarodzieje podpisali nielegalny pakt z miejscową paramilitarną grupą mugolskich przestępców którzy również pragną porozmawiać z Bogiem, albowiem są oni grupą chrześcijańskich fanatyków. Aurorzy pomimo wielkiej mocy magicznej nie dają sobie rady z uzbrojonymi w czołg T-64 rebeliantami a także wspomagającymi ich Przywołanami. Harry musi skontaktować się z Dudleyem Dursleyem, który jako mugol mógłby pomóc im w walce z mugolską bronią. Dudley zgadza się i od tej pory Harry wraz z Ronem i kuzynem wyruszają by zdobyć Włócznię przed Przywołanami. Przeszukują oni Amazonię a później Saharę. Na Saharze Przywołanowi znajdują komnatę z Włócznią i po krótkiej walce w świątynii która kończy się przebudzeniem wielkiego pustynnego smoka który był w niej zamurowany Przywołanowie zdobywają Włócznię i udają się na Syberię aby tam przywołać Boga. Aby to zrobić muszą poświęcić ofiarę przebijając ją włócznią, więc Przywołanowie porywają Hermionę Granger, którą na Syberię planowali przewieść w transporterze opancerzonym. Harry i Ron muszą ją uratować, toteż wysadzają transporter za pomocą zaklęcia. Hermiona jednak zostaje złapana przez szefa fanatyków, który planuje złożyć ją w ofierze. Bok Hermiony zostaje przebity Włócznią. Bóg się pojawia, lecz zamiast podarować Przywołanom i fanatykom swoje armie brutalnie ich morduje, zaś Harry'ego i Rona oszczędza, albowiem mieli czyste serce, Hermionę natomiast leczy i znika. Harry odzyskuje Włócznię, przekazuje ją Ministerstwu, dziękuje Dudleyowi a film kończy się w momencie wręczenia mu medalu.

Postacie (nowe)

  • Theseus - przywódca Przywołanów. Jest ubrany w czarne szaty oraz posiada na twarzy maskę podobną do hełmu rycerza. Został zabity kiedy Bóg uwolnił swój gniew - Theseus dosłownie wyparował.
  • Pastor George - lider fanatyków. Barczysty oraz umięśniony, nosi na szyi różaniec, a wzdłuż prawej ręki ma tatuaż krzyża. Na ogół do walki używa karabinu AK-47. Zginął gdy moc Boga zmieniła go w kamień.
  • Wompke - czarnoskóry fanatyk noszący wszędzie pistolet maszynowy P90. Został zabity kiedy zaklęcie Rona rozdarło jego transporter opancerzony na kawałki.
  • Vlodzimier - Rosjanin, diler broni. Załatwił fanatykom czołgi T-64, transporter opancerzony BTR-80, samochody UAZ 469 a także pojedynczy egzemplarz wyrzutni rakiet Uragan. Moc Boga gwałtownie go zmiażdzyła.

Pojazdy

  • '74 Dodge Charger - samochód rodzinny Dudleya Dursleya, jest to czarny Dodge Charger z 1974. Jego osiągi w filmie zostały znacznie przesadzone.
  • T-64 - dwa czołgi T-64 były używane przez fanatyków. Jeden został zniszczony przez Harry'ego i Dudleya po tym jak ich Dodge Charger wspomagany zaklęciem odbijającym zepchnął go z urwiska, zaś drugi uczestniczył w konwoju transportującym Włócznię na Syberię i którego wieżyczka została zniszczona przez Dudleya na zdobycznej rakietnicy.
  • BTR-80 - transporter opancerzony należący do Wompke'a. Była w nim przewożona Hermiona aby złożyć ją w ofierze. Ron i Harry wysadzili go za pomocą strzelenia zaklęciem Expeliarmus w zbiornik z paliwem odsłoniętym przez Dudleya który odstrzelił od niego osłonę pancerną za pomocą ostatniego pocisku z rakietnicy.
  • UAZ 469 - kilka pojazdów UAZ 469 było pod komendą fanatyków, lecz większość zostało zniszczonych.
  • BM-27 Uragan  - wyrzutnia rakiet. Próbowano z niej zabić smoka na Saharze, lecz została przewrócona. Później pojawiła się w konwoju przewożącym na Syberię, gdzie udało się ją przejąć Dudleyowi który to za pomocą jej rakiet zniszczył czołg oraz poważnie uszkodził transporter przewożący Hermionę.

Oceny

Film spotkał się z mieszanymi, ale głównie pozytywnymi recenzjami, wielu fanów Harry'ego Pottera uznało dodanie do uniwersum walk na czołgach, pojazdów bojowych, broni palnej i tym podobnych za po prostu "nie pasujące". Film odszedł od typowo wiktoriańskiej stylistyki na rzecz mistyczno-militarnej co również spotkało się z zakłopotaniem fanów. Wielu zauważyło iż film jest bardzo podobny do Poszukiwaczy Zaginionej Arki, co również spowodowało obniżenie średniej ocen. Wplątanie do uniwersum motywu Boga oraz Jezusa a także przedstawienie radykalnych chrześcijan jako uzbrojonych po zęby terrorystów spotkało się z kontrowersjami wśród katolickich środowisk.

Soundtrack

Więcej z Fandomu

Losowa wiki