FANDOM

Duke Downhall (ur. 8 grudnia, 1978 r. zm. 23 grudnia, 2056 r.) — czarodziej czystej krwi, urodzony w Alpach. W 1999 roku ożenił się z Pansy Parkinson. Później razem prowadzili sklep; Czarodziejskie Gadżety Downhallów. Zmarł na skutek ran odniesionych w pojedynku, w 2056 roku.

Biografia

Wczesne życie

Alpy retyckie.jpg

Miejsce narodzin i dzieciństwa Duke'a

Urodził się i wychowywał w Alpach. W pewnym momencie swojego życia Duke został farmerem. Pewnego dnia podczas pracy, Downhall spotkał czarodziejkę czystej krwi - Pansy Parkinson, para przypadła sobie do gustu; zaczęli się spotykać. 

Ślub

.......jhdaesghfdgyh.jpg

Ślub Pansy i Duke'a

Po kilku miesiącach spotykania się z Pansy, Downhall postanowił się jej oświadczyć. Parkinson przyjęła oświadczyny. W 1999 roku, w Alpach, para pobrała się. Druhnami były Astoria i Dafne Greengrass, szkolne koleżanki Pansy, natomiast świadkami zostali Draco Malfoy i Blaise Zabini; również szkolni koledzy Pansy. 

Nowa praca

Po ślubie, para zaczęła zastanawiać się, z czego będą żyć. Po "obradach" zdecydowali, że otworzą Sklep na Ulicy Pokątnej, z "gadżetami" do psikusów.

Targi z Borginem

Babcos.PNG

Borgin

W tym czasie, Borgin powiększył obszar swojego sklepu. Duke chciał wykupić kawałek ziemi od Borgina, jednak ten nie zgadzał się. Jednak z pomocą przyszedł im Lucjusz Malfoy (ojciec przyjaciela Pansy), który miał duże wpływy w Ministerstwie. Przypomniał Borginowi o długach, a ten przestraszony oddał kawałek terenu małżeństwu Parkinson. 

Rozkręcenie biznesu

Latynos.jpg

Czarodziejskie Gadżety Downhallów

W końcu, w 2000 roku, Downhall'om udało się otworzyć sklep, nosił on nazwę - Czarodziejskie Gadżety Downhallów. Funkcjonował on przez prawie 57 lat. W tym czasie Downhall'owie stali się jednymi z najbogatszych ludzi w kraju. Często w ich sklepie bywali George Weasley i Verity, przychodząc po porady dla funkcjonowania Magicznych Dowcipów Weasleyów.

Pojedynek

W roku 2056, Duke'a z niewiadomych powodów, na pojedynek wyzwał inny czarodziej - Polluks Brenad. Duke stawił się w domu przeciwnika, jednak nie zastał tam nikogo. W tym czasie, Brenad poleciał na Pokątną do sklepu Downhallów i oszołomił, a potem ukrył w komórce Pansy. Polluks ukradł większość pieniędzy ze sklepu, jednak Duke domyślił się, co się stało. Wraz z grupą aurorów dotarł na miejsce. Uwolnił Pansy, jednak w potyczce ze złodziejem został ciężko ranny i trafił do szpitala (użyto na nim również klątwy Cruciatus). Gdy aurorzy zabrali do Azkabanu Polluksa za użycie Zaklęcia Niewybaczalnego, Downhall był na oddziale zamkniętym i walczył o życie.

Śmierć

Dwa dni później, Duke zmarł, a Pansy, jako, że była już w podeszłym wieku, zrezygnowała z prowadzenia interesu. Później lokal został sprzedany synowi Borgina.

Etymologia

Słowo ,,down" z ang. oznacza ,,dół", a słowo ,,hall"-,,hol" lub ,,sala", więc w dosłownym tłumaczeniu byłaby to ,,Dolna Sala". Jednakże autor inspirował się bardziej imieniem znanego aktora - Domnhalla Gleesona. Duke natomiast jest popularnym, amerykańskim zdrobnieniem.

Ciekawostki

  • Urodził się i zmarł w tym samym miesiącu - grudniu
  • Informacja o jego boginie nie została nigdzie podana

Więcej z Fandomu

Losowa wiki